Mindful parenting

Mindfulness hondHonden zijn prachtige voorbeelden van het leven in het hier en nu. Ze hebben geen (verborgen) agenda en 'to do-lijst' en reageren puur en in het moment. Oftewel ze zijn een ster in mindfulness: het aandachtig aanwezig zijn, zonder te oordelen, accepteren hoe het nu is, genieten van alles om je heen. Hier kun je dus veel van leren. Mindfulness is een bewezen methode voor stress-reductie en ontspannen leven.

Wil je dit ook ervaren?
Meld je dan vandaag nog aan voor de cursus Mindful Parenting. Een cursus speciaal voor ouders/verzorgers, waarin je leert echte aandacht te geven aan je kinderen en meer rust te creƫren voor jezelf en je gezin.

Zie voor het kader voor een toelichting over de inhoud van de cursus

De laatste les bestaat uit een mindfulness wandeling samen met mijn hond Fergie. Honden zijn namelijk prachtige voorbeelden van het leven in het hier en nu.

Follow-up plan
De cursus wordt afgesloten met een follow-up plan, zodat je ook na deze cursus richtlijnen hebt om op een ontspannen en liefdevolle manier om te gaan met jezelf en je kinderen.

* Gebaseerd op de methode van UvA minds You, het academisch trainingscentrum van de Universiteit van Amsterdam

Praktische informatie:
De cursus bestaat uit 8 lessen van 2 uur.
Kosten: 220,- euro voor 8 lessen.

Individueel traject?
Als je liever een individueel traject wilt doorlopen, dan kun je een afspraak maken om de mogelijkheden op maat te bespreken. Vul hiervoor het contactformulier in of bel met: 06 186 42 861.

Mindfulness wandeling
Wil je liever eerst kijken of mindfulness iets voor jou is?
Neem dan contact op voor een mindfulness wandeling, waarin je zelf kunt ervaren wat mindfulness met je doet. Vul hiervoor het contactformulier in of bel met 06 186 42 861.

Mindfull parenting: een groepscursus waarin je:

  • leert je bewust te zijn van het automatisch opvoeden en ervaart hoe het is als je meer aanwezig bent in interactie met je kind(eren);
  • oefent met een 'beginners mind'. Je probeert elke nieuwe ervaring te zien als echt nieuwe ervaring, zodat je je kind in zijn geheel ziet, op dat moment.
  • leert werkelijk contact te hebben met jezelf. Als je voelt hoe je lichaam reageert in bepaalde situaties, dan ben je meer in het hier en nu. Van alleen maar doen naar zijn.
  • leert omgaan met versus reageren op (opvoedings)stress. Van eerst reageren en dan nadenken naar verstandiger leren omgaan. Richten op je ademhaling is een eerste stap hiertoe.
  • opvoedingspatronen en -schema's gaat herkennen. We worden ons er bewust van en accepteren deze.
  • leert om te gaan met conflicten binnen het gezin.
  • je bewust wordt van je eigen grenzen en die van de ander.
  • voelt wat onvoorwaardelijke liefde is en deze omarmt.